Pegasus Havayolları (PGSUS) 2Ç25 Sonuçlarını Açıkladı: Kapasite ve Yolcu Artışı Devam Ediyor

Pegasus Havayolları (PGSUS), 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, güçlü kapasite artışı ile birlikte yolcu büyümesi yakalarken, maliyet yönetiminde özellikle yakıt tarafında önemli avantaj sağladı. Ancak kârlılıkta, vergi giderlerinden kaynaklı sınırlı bir gerileme yaşandı.


Kapasitede ve Yolcu Sayısında Güçlü Performans

  • Kapasite Artışı (AKK): %17 Y/Y
  • Doluluk Oranı: %86,4 (1,1 puan düşüş)
  • Toplam Yolcu Artışı: %14 Y/Y
  • Uluslararası Yolcu Artışı: %18 Y/Y

Pegasus, 2Ç25’te kapasitesini önemli ölçüde artırırken, uluslararası hatlardaki çift haneli büyüme genel yolcu artışını destekledi. Doluluk oranında küçük bir gerileme görülse de kapasite artışı gelir tarafında pozitif yansıdı.


Gelir ve Maliyet Gelişmeleri

  • AKKH (Arz edilen Koltuk Km başına Hasılat): Yıllık %2 düşüş
  • AKKM (Arz edilen Koltuk Km başına Maliyet): Yıllık bazda yatay
    • Yakıt dahil AKKM: %15 düşüş
    • Yakıt dışı AKKM: %12 artış

Yakıt maliyetlerindeki keskin düşüş, operasyonel maliyetleri sabit tutarak FAVÖK marjının beklentilere paralel gerçekleşmesini sağladı. FAVÖK marjı %27,8 ile 2024’ün aynı dönemindeki %30,4 seviyesinin hafif altında kaldı.


Kârlılık ve Finansal Durum

  • FAVÖK: 254 milyon Avro (%11 yıllık artış)
  • FVÖK: 627 milyon TL (Beklentinin %11 üzerinde)
  • Net Kur Farkı Geliri: 1,9 milyar TL (Beklentinin altında)
  • Net Borç: 2,7 milyar Avro (1Ç25: 2,8 milyar Avro)

Net kâr, 1,9 milyar TL’lik ertelenmiş vergi gideri nedeniyle beklentinin %17 altında gerçekleşti.


2025 Beklentilerinde Revizyon

Pegasus yönetimi 2025 yılına ilişkin beklentilerini aşağıdaki şekilde güncelledi:

  1. Kapasite (AKK) Büyümesi: %12–14 → %14–16
  2. Birim başına hasılat (AKKH): Orta tek haneli artış → Orta tek haneli düşüş
  3. Birim başına maliyet (AKKM): Orta tek haneli artış → Düşük tek haneli düşüş
  4. FAVÖK Marjı: Yatay/hafif artış → %26–27

Analist Görüşü ve Yatırımcı Notu

Yeni beklentiler doğrultusunda Pegasus için:

  • AKK: %15 artış
  • Toplam AKKM: %2,3 düşüş
  • AKKH: %3,7 düşüş
  • FAVÖK Marjı (2025YS): %26,8

Yıl genelinde %5 FAVÖK büyümesi öngörülüyor.

  • 2025T FD/FAVÖK: 6,3x (Küresel benzerler ortalaması: 8,3x)
  • 2026T FD/FAVÖK: 5,3x

Pegasus hissesi, 1Ç25 sonundan bu yana Avrupa havayolu hisselerine göre %18 daha düşük performans gösterdi. Ancak şirketin güçlü operasyonel kâr potansiyeli ve yüksek marjları, mevcut fiyat seviyelerini alım fırsatı haline getiriyor.


Jeopolitik Etkiler ve Sezon Beklentisi

İran–İsrail gerilimi nedeniyle Orta Doğu hatlarında kısa vadeli zayıflama görülebilir. Buna rağmen yaz sezonunda Türk havacılık hisselerinde toparlanma bekleniyor.

Back to Top