Kardemir, 5,7 Milyon ABD Doları Tutarında Demiryolu Tekerlek Seti İhalesini Kazandı

Kardemir (KRDMD), yurt içi demiryolu projelerinde görünürlüğünü artırmaya devam ediyor. Şirket, 5,7 milyon ABD Doları tutarındaki demiryolu tekerlek seti satış ihalesini kazandı.

Bu gelişme, geçtiğimiz günlerde açıklanan 14,6 milyon Avroluk ray satış anlaşmasının ardından şirketin demiryolu segmentindeki güçlü ivmesini destekliyor.

İhalenin Finansal Etkisi ve Büyüme Görünümü

Söz konusu ihale, yıl sonu toplam satış tahmininin yaklaşık %4’üne denk geliyor. Ancak Kardemir’in demiryolu tekerlek satış projeksiyonu açısından bakıldığında, bu hacim yıl sonu beklentisinin %14’ünü temsil ediyor.

Dolayısıyla ihale, doğrudan finansal etki bakımından sınırlı olsa da şirketin stratejik konumlanması açısından oldukça olumlu bir gelişme olarak değerlendiriliyor.

Demiryolu Projelerinde Büyüyen İç Talep

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı verilerine göre:

  • Türkiye’nin toplam demiryolu ağı 2026 yılına kadar 14,4 bin km’ye,
  • Yüksek hızlı tren hatları ise 2024 sonundaki 2,3 bin km’den 2,8 bin km’ye çıkacak.

Bu genişleme, yaklaşık 117 bin ton ek demiryolu çeliği talebi anlamına geliyor. Kardemir, bu potansiyelden doğrudan faydalanabilecek güçlü konumda bulunuyor.

Kardemir’in Üretim Kapasitesi ve Kârlılık Dinamikleri

Kardemir’in ray ve profil hattı, yıllık 450.000 ton üretim kapasitesine sahip.
Bu ürün grubu, şirketin toplam satış hacminin %18,5’ini oluşturuyor.

  • Ray ürünleri, profillere kıyasla ton başına ortalama 330 ABD Doları daha yüksek fiyattan satılıyor.
  • 2024 yılında profil üretimi toplam çıktının %87,8’ini oluşturmuştu.

Ray ve tekerlek satışlarının artan payı, şirketin FAVÖK yaratma kapasitesini güçlendirecek bir faktör olarak öne çıkıyor.

Senaryo Analizi: FAVÖK Üzerindeki Potansiyel Etki

  • 150.000 tonluk demiryolu çeliği satışı, eşdeğer profil satışlarının yerine geçerse,
    32 milyon ABD Doları yukarı yönlü FAVÖK etkisi yaratabilir.
    → Bu da FAVÖK/ton seviyesinde yaklaşık 15 ABD Doları iyileşme anlamına gelir.

  • %50–50 üretim bölüşümü senaryosunda ise,
    → FAVÖK/ton artışı 35 ABD Dolarına,
    → Toplam FAVÖK artışı ise 54 milyon ABD Dolarına ulaşabilir.

Değerleme ve Görünüm

Kardemir hissesi hâlen normalize edilmiş FAVÖK bazında 3,1x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görüyor, bu da sektör ortalamalarına kıyasla belirgin bir iskonto anlamına geliyor.

3Ç25’te FAVÖK/ton seviyesinin yaklaşık 73 ABD Dolarına ulaşması ve reel bazda %87’lik bir FAVÖK artışı öngörülüyor.
Buna karşın, nakit akışı korunma mekanizmasının yarattığı kur farkı zararları nedeniyle, net kârın sınırlı kalması bekleniyor.

Sonuç

Kardemir’in son dönemde üst üste kazandığı ihaleler, şirketin demiryolu segmentinde güçlü bir büyüme hikayesi oluşturduğunu gösteriyor.
Demiryolu altyapı yatırımlarındaki artış, uzun vadede şirketin kârlılığını ve FAVÖK performansını desteklemeye devam edecek gibi görünüyor.

Back to Top