Pegasus Hava Yolları (PGSUS), 2025’in üçüncü çeyreğinde güçlü yolcu artışı ve etkili maliyet yönetimiyle dikkat çekti.
Ciro tarafında fiyat baskısı sürse de, operasyonel kârlılık ve nakit üretimi beklentilerle uyumlu gerçekleşti.

Yolcu ve Trafik Verileri
Şirketin yolcu büyümesi yıllık %16, toplam trafik artışı ise %17,2 olarak gerçekleşti.
Bu artışla birlikte doluluk oranı 0,1 puan yükseldi.
Orta Doğu’daki jeopolitik gerilimler nedeniyle Pegasus, kapasitesini kısa sürede Avrupa hatlarına yönlendirdi.
Bu strateji, bilet fiyatlarında kısmi indirimlere yol açsa da, yolcu trafiğini güçlü tuttu.
Ciro Performansı ve AKKH
AKKH (arz edilen koltuk km başına hasılat) yıllık bazda %14 düşüş gösterdi.
- Uluslararası hatlarda yolcu getirisi %20 azaldı
- Yurtiçi hatlarda yolcu getirisi Avro bazında %9 düştü
- Ek hizmet gelirleri yıllık bazda sabit kaldı
Bu tablo, şirketin hacim artışına rağmen fiyatlama baskısı altında kaldığını gösteriyor.
Maliyetler ve FAVÖK Görünümü
Toplam AKKM (arz edilen koltuk km başına maliyet) yıllık bazda %4 azaldı.
- Akaryakıt hariç AKKM %8 arttı
- Akaryakıt kaynaklı AKKM %12 azaldı
Bu sayede AKKH–AKKM farkı önceki çeyreğe kıyasla daraldı.
Şirketin FAVÖK’ü yıllık bazda %12 geriledi (Avro bazında), ancak maliyet kontrolündeki verimlilik beklentilerle uyumlu seyretti.
Nakit Akışı ve Borçluluk
Pegasus’un serbest nakit akışı IFRS bazında 513 milyon Avro seviyesinde güçlü gerçekleşti.
Şirketin net borcu 2,9 milyar Avro seviyesine çıkarken,
pozitif nakit rezervi 759 milyon Avro’ya yükseldi.
Bu iyileşme, yatırım gelirleri ve finansal varlık satışlarından elde edilen nakit katkısıyla desteklendi.
Kârlılık ve Vergi Etkisi
Net kâr, piyasa beklentilerinin %12 üzerinde gerçekleşti.
Bunda en büyük etken, vergi oranının %10’dan %7’ye gerilemesi oldu.
Bu etki sayesinde alt satır güçlü kaldı ve operasyonel dalgalanmalar kârlılığa sınırlı yansıdı.
2025 Görünümü ve Beklentiler
Şirket, 2025 yılı için yönlendirmesini korurken bazı detayları paylaştı:
- AKKH: %6–8 düşüş
- AKKM: %1–3 düşüş
- Yakıt dışı AKKM: %3–5 artış
- FAVÖK marjı: %26 civarında
- AKK (arz edilen koltuk kilometre): %14–16 artış
Değerleme ve Hisse Görünümü
PGSUS hissesi:
- 2025T: 6,0x FD/FAVÖK
- 2026T: 5,1x FD/FAVÖK
seviyelerinden işlem görüyor.
Bu oranlar, küresel benzerlerinin %30–40 altında.
