PGSUS 3Ç25 Bilanço Sonuçları: Güçlü Trafik Artışı, Zayıf AKKH Görünümüne Rağmen Sağlam Operasyonel

Pegasus Hava Yolları (PGSUS), 2025’in üçüncü çeyreğinde güçlü yolcu artışı ve etkili maliyet yönetimiyle dikkat çekti.
Ciro tarafında fiyat baskısı sürse de, operasyonel kârlılık ve nakit üretimi beklentilerle uyumlu gerçekleşti.


Yolcu ve Trafik Verileri

Şirketin yolcu büyümesi yıllık %16, toplam trafik artışı ise %17,2 olarak gerçekleşti.
Bu artışla birlikte doluluk oranı 0,1 puan yükseldi.

Orta Doğu’daki jeopolitik gerilimler nedeniyle Pegasus, kapasitesini kısa sürede Avrupa hatlarına yönlendirdi.
Bu strateji, bilet fiyatlarında kısmi indirimlere yol açsa da, yolcu trafiğini güçlü tuttu.

Ciro Performansı ve AKKH

AKKH (arz edilen koltuk km başına hasılat) yıllık bazda %14 düşüş gösterdi.

  • Uluslararası hatlarda yolcu getirisi %20 azaldı
  • Yurtiçi hatlarda yolcu getirisi Avro bazında %9 düştü
  • Ek hizmet gelirleri yıllık bazda sabit kaldı

Bu tablo, şirketin hacim artışına rağmen fiyatlama baskısı altında kaldığını gösteriyor.

Maliyetler ve FAVÖK Görünümü

Toplam AKKM (arz edilen koltuk km başına maliyet) yıllık bazda %4 azaldı.

  • Akaryakıt hariç AKKM %8 arttı
  • Akaryakıt kaynaklı AKKM %12 azaldı

Bu sayede AKKH–AKKM farkı önceki çeyreğe kıyasla daraldı.
Şirketin FAVÖK’ü yıllık bazda %12 geriledi (Avro bazında), ancak maliyet kontrolündeki verimlilik beklentilerle uyumlu seyretti.

Nakit Akışı ve Borçluluk

Pegasus’un serbest nakit akışı IFRS bazında 513 milyon Avro seviyesinde güçlü gerçekleşti.
Şirketin net borcu 2,9 milyar Avro seviyesine çıkarken,
pozitif nakit rezervi 759 milyon Avro’ya yükseldi.

Bu iyileşme, yatırım gelirleri ve finansal varlık satışlarından elde edilen nakit katkısıyla desteklendi.

Kârlılık ve Vergi Etkisi

Net kâr, piyasa beklentilerinin %12 üzerinde gerçekleşti.
Bunda en büyük etken, vergi oranının %10’dan %7’ye gerilemesi oldu.

Bu etki sayesinde alt satır güçlü kaldı ve operasyonel dalgalanmalar kârlılığa sınırlı yansıdı.

2025 Görünümü ve Beklentiler

Şirket, 2025 yılı için yönlendirmesini korurken bazı detayları paylaştı:

  • AKKH: %6–8 düşüş
  • AKKM: %1–3 düşüş
  • Yakıt dışı AKKM: %3–5 artış
  • FAVÖK marjı: %26 civarında
  • AKK (arz edilen koltuk kilometre): %14–16 artış

Değerleme ve Hisse Görünümü

PGSUS hissesi:

  • 2025T: 6,0x FD/FAVÖK
  • 2026T: 5,1x FD/FAVÖK
    seviyelerinden işlem görüyor.

Bu oranlar, küresel benzerlerinin %30–40 altında.

Back to Top